Notebook Teszt

Notebook tesztek. Dell, HP, Sony, Acer, Toshiba, sőt, alma is előfordulhat.

Hírek

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Nootebook tesztek

Nincs megjeleníthető elem

érdekes linkek

Nincs megjeleníthető elem

Linkajánló

Nincs megjeleníthető elem

Notebook statisztika

Amennyiben szeretne szép és igényes kerítésléceket vásárolni akár fából akár műanyag elemekből | Amennyiben kandallót vagy cserépkályha építésen töri a fejét isite toplistaisite toplista

notebook címkék

Toshiba Satellite L500 NoteBook teszt

notebook-tesztelo 2010.03.23. 19:08

Toshiba Satellite L500Toshiba Satellite L500 1Q0
Kezdetben nem voltam lelkes. Egy laptop? Lelki szemeim előtt megjelent az az állandóan lemerülő, lelassuló, lefagyó alkalmatosság, amit anno a multicégnél munkavégzés céljára adtak, és több időt töltött az IT osztály barkácsmestereinél, mint a munkaasztalon. A Toshiba azonban rácáfolt előzetes félelmeimre – olyan volt, mint egy jó könyv: nem tudtam letenni.
Megrögzött asztali gép használóként szinte minden érvet fel tudtam sorakoztatni az ellen, hogy valaha is a rácsodálkozáson kívül egy laptopra költöztessem át üzleti és magánügyeimet, hiszen az asztali gép biztos, minden csatlakoztatható hozzá, és különben is ezt szoktam meg. Időnként persze az elektronikai üzletekben eljátszottam a gondolattal: mi lenne, ha mégis – de végső döntésre valahogy sosem szántam el magam. Pedig a feltételek adottak voltak: sok utazás, változó helyen történő munkavégzés, és lehetőség szerint folyamatos online jelenlét. Netbookokat, okostelefonokat nézegettem, de valahogy egyikbe sem tudtam beleszeretni. Ekkor került a kezembe a Toshiba.

A nagy találkozás

Alapvető ellenérv volt a hordozható számítógépekkel szemben – legalábbis számomra – az, hogy nehéz és cipelni kell. Ehhez képes alig tudtam leplezni meglepetésemet, amikor a tesztkészüléket felkapva azt hihetetlenül könnyűnek éreztem. Biztos, hogy benne van a dobozban a gép is? – kérdeztem, de megnyugtattak, hogy igen. Ekkor már a kíváncsiság kezdett felülkerekedni, és elhatároztam, ha törik, ha szakad, én ezt a gépet bevetem az éppen másnaptól kezdődő európai üzleti körutamon.

 

Toshiba Satellite L500


Meglepetésemre a telepítés és a gép testreszabása szinte pillanatok alatt lezajlott, bár lelkiekben több órás beállítgatásra készültem fel. Erre szerencsére nem volt szükség, a géphez mellékelt Windows 7 gyorsan tette a dolgát, kicsomagolás után 5 perccel már a leveleimet olvastam, sőt – elkezdtem felfedezni a készüléket, annak ellenére, hogy közben ezer más dolgom lett volna – de valahogy nem sikerült letenni.

 


Mutatós darab

Sokáig a laptopok meglehetősen egy kaptafára készültek, egyik gyártó ezt módosított benne, másik azt, de az összhatás általában ugyanaz volt: sötét színű téglatest, sötét billentyűzettel – persze nem állítom, hogy tudományosan alátámasztott feltevés, miszerint a számítógép élénk színe inspirálja a munkát, de valahogy az első találkozás óta szívesebben dolgoztam rajta, mint a korábbi asztali számítógépen, amely minden nap unalmas szürkeségével fogadott az irodában.

Arra, hogy ez a gép tényleg jól néz ki, már a repülőtéren jöttem rá, ahol a biztonsági ellenőrzéskor a szokásosnál is alaposabban átnézték azt. Már kezdtem megijedni, hogy a filmekből ismert jelenet szerint hamarosan egy kis szobában találom magam két marcona határőrrel, de végül a security szigorú őre azzal a megjegyzéssel adta vissza gépet, hogy nagyon jól néz ki, hol lehet ilyet vásárolni?

 

Toshiba Satellite L500 1Q0

 


Foglaljuk össze – mit tud?

A pontos időn kívül semmit, Vágó úr – hangzik erre a közismert poén, azonban ez a gép – amellett, hogy a pontos időt is tudja – a mindennapokban kiválóan bevált a rohanós üzleti ügyek intézésére, és az esti, tévénézés közbeni szörfölgetésre is, külön köszönhetően a beépített, meglepően jó minőségű jelátvitelt biztosító kamerának. Külön örömömre szolgált a meglepően bőséges memória (4 GB) – régi laptopomon 512 MB-nyi ramot és a Windows XP-t próbálták egymással összebarátkoztatni, az esetek többségében kevés sikerrel, most azonban ezzel nem volt gond, a 2.1Ghz-es Pentium Dual-Core T4300-as processzorral együtt csendben tette a dolgát a gép, egyetlen lassulást, lefagyást sem tapasztaltam - pedig sok tízezer soros Excel táblákból, videókkal és animációkkal zsúfolt prezentációkból kapott eleget, sokszor egyszerre. De mit is tud ő valójában?

Pentium Dual-Core T4300 (2.10GHz/800 MHz/ 1 Mb), 4GB 1066MHz DDR3 SO-DIMM (2*2GB), 15.6 WXGA (1366x768) TFT, 320GB SATA HDD, Intel GMA 4500, HDMI
Külön díjazást érdemel – legalábbis tőlem –hogy végre volt hely! A 320 GB méretű háttértárolón még az otthonról, unaloműzőnek vitt filmválogatás is bőségesen elfért, nem beszélve a hosszú évek alatt felhalmozott zenei gyűjteményről. A világszerte terjedő 16:9 divatnak köszönhetően a filmnézés – illetve egy külső kártya csatlakoztatása után a televíziózás és majdnem olyan volt, mint az eredeti.

Kritikus helyzetben

A teszt során kritikus pontként határoztam meg a telep élettartamát, hiszen a különböző mutatós irodaházakban zajló tárgyalások, illetve utazás közben nem minden esetben van lehetőség az elektromos hálózatra csatlakozni – ha van is, a konnektorokat általában elfoglalják a korábban érkezők, jómagam pedig nem a pontosságról vagyok híres. Ennek ellenére egyszer sem hagyott cserben – ugyan a berlini repülőtéren már azt hittem egy fontos e-mail megválaszolása közben, hogy lemerül, de nem: hősiesen kitartott. Tapasztalatom szerint intenzív használattal is elfogadható üzemidő érhető el a Satelliteal.

Jól vizsgázott Toshibáék terméke akkor is, amikor sürgősen WIFI hálózatott kellett keresni – régi vállalati notebookom olykor még a 20 méteres távolságon belül lévő hálózattal sem szívesen akart megismerkedni – a tesztkészülék azonban még viszonylag gyenge jelnél is használható kapcsolatot nyújtott. Általánosságban mind a gép sebessége, mind pedig a mindennapi életben való használhatósága maximális elégedettséget nyújtott.

Rossz az, aki rosszra gondol

Sokat gondolkodtam egy olyan összehasonlító táblázaton, ami a Satellite jó és rossz tulajdonságait veti össze egymással, a gond csak az volt, hogy míg a pozitív oldalra szinte minden kedvező dolgot fel lehetett volna írni (nem kifelejtve a HDMI csatlakozót, a kártyaolvasó modult, a kellemes és jól használható ergonómiát, valamint a gép megbízhatóságát) a negatív oldal tulajdonképpen üresen tátongott, hibákra várva – ilyet azonban nemigen sikerült felfedezni

Egyetlen dolog volt talán furcsa – a gépen egy saját gyártású szoftverközpont is telepítve volt, ami faliújságot, és különféle ajánlott szolgáltatásokat kínált, illetve üzeneteket küldött – ezt én úgynevezett „haladó” felhasználóként nem vettem igénybe, de az átlagos, vagy kezdő felhasználóknak valószínűleg nagy segítségét jelent a gép világának megismerésében – egyébként kikapcsolható.

A gép jól vizsgázott, és az európai üzleti megbeszélések is sikeresek voltak – kell ennél több?

Címkék: teszt notebook toshiba notebook teszt laptop teszt toshiba satellite

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://notebook-teszt.blog.hu/api/trackback/id/tr191863184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása